HTML

Marylou esete a politikai fórumozással

5 éves szenvedélyes történet ért véget. Tapasztalatok a kezdetekről, a fórumozás szépségeiről és gyötrelmeiről, a netfüggésről, arcokról a neten és a valóságban.

Friss topikok

Tanulságok

2008.02.04. 11:15 Marylou

Meglepő tanulságokkal szolgált ez az 5 év... tényleg nem gondoltam volna! :)

Az alábbi néhány mondatban leírom azokat a megállapításokat, amelyek az 5 év alatt leszűrődtek számomra a fórumozásról és az azóta történtekről.

Szivárvány
A fórumon létező párbeszédek néha elvarázsolnak… olyanok, mint a szivárny. Gyönyörűek, színesek, varázslatosak is lehetnek,  de ha kinyújtod a kezed, semmit nem találsz…

Így hát az első tanulság, amit 5 év fórumozás után leszűrtem, hogy csak a valóságos emberi kapcsolatoknak van értékük.

A fórumon létrejött virtuális kapcsolatok csak akkor érnek valamit, ha egy idő után valóságos, személyes kapcsolattá, barátsággá tudnak válni.

Erősen jelenidejű
A politikai topikokban leírtaknak csak az akkor éppen ott jelenlevő vitázók számára van jelentőségük. Később alig olvassa azokat valaki… esetleg néhány évtized múlva, néhány elszánt kutató mélyed majd bele, ha erről a korról írja majd a szakdolgozatát…

Ballib dominancia
Az index politikai fóruma a moderáció által erősen befolyásolt közeg. Ezt tudni kell. S a moderátori munkában erős ballib dominancia tapasztalható. Mivel pedig a moderátorok eredője erősen balra tér el, ebből következik, hogy a ballib fórumozókat támogatja, tehát ők vannak előnyben. Vannak jobbos moderátorok is, természetesen, de ők is olyan jobbosok, akik elfogadják a ballib dominanciát. Magamban ballib-konform, vagy light jobbosoknak hívom őket. Ők egyedül a korrektségükkel tudnak jótékony hatást gyakorolni a moderálásra, de a ballib hatás a jobboldali moderátorok korrektsége ellenére is elég gátlástalanul és morális gátak nélkül érvényesül.

Természetesen itt nem a modus alkalmazására gondolok, mert a modus sértő hozzászólásokat moderálni kell, ezzel teljes mértékben egyetértek.

A ballib dominancia főleg abban nyilvánul meg, hogy nagyon sok olyan jobbos nick kerül törlésre vagy letiltásra, akik kulturáltan beszélnek, nem sértenek modust, de akiknek a működése kínos vagy egyszerűen csak kényelmetlen a ballib számára. Ha pedig egyes fórumozókat ilyen módon nem sikerül távozásra bírni, akkor kiutálják őket a számukra fontos témák, ezekről szóló topikok törtésével.

Nagyon sok olyan topik kerül törlésre, amelyek a ballib számára kényelmetlen, esetenként kínos témával akarnának foglalkozni.

Emberismeret bővülése
Mikor fórumoztam, abban igazi érzésekkel vettem részt, és feltételezem, hogy a legtöbben így voltunk vele. Így sok mindent megtudtam mások, a nickek mögött levő emberek érzéseiről, gondolatairól, indulatairól, hangulatairól… s mivel elsősorban ez érdekelt, ezért számomra tanulságos volt.

Annál is inkább, mert olyan emberekkel kerültem párbeszédbe, akikkel a valóságos környezetemben valószínűleg soha nem kezdenénk komolyabb témákról beszélgetni egymással.

A valóságban többnyire hozzám hasonlóan gondolkodó emberek vesznek körül, a családban is, a baráti körben is, másokkal pedig nem szoktam politikáról beszélni. Ezért hát sok mindent megtudtam tőlem egészen különböző gondolkodású, életstílusú emberekről is. Ilyen szempontból nagyon tanulságos volt.

Netfüggést korlátozni érdemes
Sajnos a netfüggés kialakulása valódi veszély a fórumozók számára, különösen azok számára, akik olyan szenvedéllyel vettek ebben részt, mint ahogy én is.

Ez ellen mindenképpen küzdeni kell, mert ha valakin ez elhatalmasodik, és már minden szabad idejét leginkább erre fordítaná, azt előbb-utóbb a valóságos emberi kapcsolatai sínylenék meg, ami nagyon rossz folyamat… éppen amiatt, amit az első bekezdésben írtam: csak a valóságos emberi kapcsolatoknak van igazi értéke.

Abbahagyni még jobb
Ha zanzásítva akarnám összefoglalni a fentieket, akkor azt mondanám: fórumozni jó volt, de a fórumozástól megszabadulni még sokkal jobb! :)

Ezzel a végére is értem a fórumról szóló bejegyzéseknek...

Már csak egy áttekintő fejezet van hátra, hogy aki csak egy-egy részre kíváncsi ebből a történetből, könnyebben megtalálhassa.

Lehet, hogy egy-egy meglévő bejegyzés betűszíneit utólag változatosabbra színezem, ha lesz erre egy kis időm, talán úgy szebben fog kinézni.

A bejegyzések tartalmán már lényeges változásokat már nem tervezek tenni, de egy-egy komment hatására még kiegészíthetem, ha éppen olyan kívánságot foglamaznak meg, ami teljesíthető.

Köszönöm nektek, akik akár a fórumon közreműködői voltatok ennek a történetnek, és mindazoknak is, akik egy-egy részt vagy az egészet elolvasták, remélem, találtatok benne hasznosítható gondolatot.

Néha még benézek, van-e új komment, az érdemi megjegyzésekre válaszolok majd, de ez a blog is szépen el fog merülni a többi közé, és ez így is van jól.

Lezárult egy időszak. :)

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marylou.blog.hu/api/trackback/id/tr59324358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seres Antal 2008.02.05. 10:12:23

Ez a "kinyújtod a kezed, semmit nem találsz" a virtuális térben nem meglepő.

Marylou 2008.02.05. 13:31:27

:) Ez jóóó! :) A kinyújtott kéz ebben az esetben nem a virtuális térbe, még kevésbé a monitor felé kinyújtott kezet jelenti... :DDD
Inkább arra utaltam ezzel, hogy volt, amikor egész jól elbeszélgettünk valakivel többször is, aztán egy következő pillanatban olyan durván nekemtámadt, hogy csak pislogtam. Ilyesmi IRL kapcsolatok esetén nem szokott előfordulni... legalábbis én nemigen éltem át hasonlót. Ott, ha valakivel kicsit már összebarátkoztunk, az már jelent valamit... legalábbis nem szoktunk utána durván rátámadni a másikra. A fórumon sajnos gyakran előfordult, hogy egy barátságosnak érzett beszélgetés után kis idővel a másik hirtelen megvadult, vagy nem is tudom, hogy mondjam ezt. Szóval még a legalapvetőbb bizalom sem volt meg részéről, ami IRL általában megvan az emberekben.

Seres Antal 2008.02.05. 20:05:00

A ballib fórumozóktól ne várj normális reakciókat. Arra csak normális emberek képesek.

tszor 2008.02.07. 08:35:33

ballib? de óvatosan fogalmazol

aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2008.02.07. 09:30:09


Valakik meg épp jobbra tolódással vádolják az indexet.

Seres Antal 2008.02.07. 11:32:33

Index fórum jobbratolódás? A hónap vicce! :D Ilyen moderáció mellett ezen csak röhögni tudok!

Marylou 2008.02.08. 07:16:20

Egyszerű pszichológia: ha a 98%-os ballib dominancia lecsökken 96%-ra, akkor ők már jobbratolódás miatt sipákolnak. Méghozzá szokásuk szerint meglehetősen hangosan! Az már eszükbe sem jut, hogy a 96% még mindig mennyivel több, mint a mi 4%-unk...

hercegkhyra 2009.12.11. 13:01:22

tanulságos, amit írtál, sokszor eljátszottam én is a gondolattal, hogy a vitapartneremet magam alkossam:-)

de megoldottam ám egy nicknévvel olykor, csak hülyének néztek.
mármint ha nem és nem voltam hajlandó csakis a nekem tetsző érveket tudomásul venni és olykor a másik oldal érveit is elmondtam.

Marylou, és őszintén a görbe tükörbe nem akartál soha bekapcsolódni? ( adóemelés, orbánka most boldog vagy?)

Marylou 2009.12.11. 14:34:10

Az görbe tükörnek készült? Látod, ezt igazából nem is értettem... talán ezért is nem kapcsolódtam be oda. Az irónia, a csűr-csavar nem az erős oldalam, ezt jobb, ha bevallom. Sokszor komolyan veszem, amit ironikusan mondanak. Arról a topikról is azt hittem, hogy komolyan gondolta a létrehozója a topikcímet, így hát nem éreztem úgy, hogy bármi keresnivalóm lenne ott. :)

hercegkhyra 2009.12.11. 21:23:14

@Marylou: javaslom olvass bele egy kicsit jobban, nagyon jól szórakozunk ott egy páran, és ha megnézed, hogy kik írják, akkor segít megérteni:-)

NRG44 · http://althir.org 2009.12.23. 22:02:22

új infó : nemrég buktak le, hogy igenis pénzért fórumoznak a balosok, egotasztik
süti beállítások módosítása