HTML

Marylou esete a politikai fórumozással

5 éves szenvedélyes történet ért véget. Tapasztalatok a kezdetekről, a fórumozás szépségeiről és gyötrelmeiről, a netfüggésről, arcokról a neten és a valóságban.

Friss topikok

A konstruktivitás hiánya, destruktív jelenségek mindkét oldalon, amerre szem ellát

2008.01.18. 11:00 Marylou

Merjünk nagyot álmodni, aztán fogjunk össze, szedjük össze minden erőnket, és valósítsuk meg együtt! Most jövök rá, hogy ez milyen fontos üzenet volt… akkor még virágzó, fejlődő ország voltunk.

Az előző bejegyzésben a marylou-ellenes kör működésével kapcsolatban, kicsit már elszakadva a személyes vonatkozásoktól, az alábbi következtetésekre jutottam.

Ha emberek egy csoportját csak az tartja össze, hogy közösen valami vagy valaki ellen vannak, abból semmi jó nem születik. Nem épül semmi, és a csoport tagjai is egyre vacakabbul érzik magukat. Talán ezért is újra és újra meg akarják erősíteni, ébren tartani legalább a közös ellenérzést, ami összetartja őket. Így aztán egyre mélyebbre kerülnek.

Ha egy csoport azért jön létre, mert van szép céljuk, amit közösen szeretnének megvalósítani, az igen! Az konstruktív! Akkor jönnek a jó ötletek, akkor lehet a cél érdekében a pozitív energiákat mozgósítani, és minden lendületbe jön. S ezalatt a csoport tagjai is a legjobb tulajdonságaikat, képességeiket tudják mozgósítani, kibontakoztatni. Ettől jól érzik magukat, és egyre többre képesek. Ez volt az, ami vonzó volt a Fidesz programjában 1998-ban, és a kormányzásuk idején. Ez a szemlélet hiányzik ma tragikus mértékben, mindenhonnan, még a Fidesz berkeiből is.

2002 tavasza óta szerintem ez a legnagyobb baj a mai magyar közéletben. A destruktív korszakért iszonyatosan nagy árat kell fizetni.

Egy minden hitelét, szakmaiságát, morális tőkéjét eljátszott kormánynak pedig esélye sincs arra, hogy ebből a csapdából kimásszon. Nem tud semmit mozgásba hozni, bármivel is próbálkozik. Nem állnak mellé az emberek.

Ez a légkör pedig egész pontosan tükröződik a polidiliben is. Meg kell nézni a konstruktív és destruktív hozzászólások arányát. Tragikus. Itt is, ott is. Kormányszimpi vagy ellenzéki oldalon egyaránt.

Sajnos, be kell látnom, nekem is elég sok destruktív hozzászólásom volt. Ezek többsége teljesen jogos kritika, de ez akkor sem elég. Magam sem ismertem fel idejében ezt a problémát.

Voltak azért konstruktív próbálkozásaim is, de ezek nem bontakozhattak ki. Ennek okaira később még visszatérek.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marylou.blog.hu/api/trackback/id/tr45301924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fehérgalléros roma 2008.01.18. 12:24:25

marylu drága! örülök, hogy átléptél a blogpiacra. elképesztő amit ezek a mocskos komcsista nickek műveltek veled. szomorú, hogy mire képesek, csak azért mert te idejekorán megláttad orbánban a Megváltót! remélem itt is lesz skizofrén bábszínház és az özvegy is tudomást szerez erről a pazar helyről, ahol te moderálsz:-)

Libertine 2008.01.18. 12:39:28

Mérike, a fizetett propagandistáknál csak a hívők rosszabbak! Jó a szegedi ökörkörös szektában?
Előre a csórbán bolseviktori tévúton a történelem zsákutcájában!
Nyald csak az ülepét tovább a sosemhazudó, neminyerjükalegtöbbet messiásodnak!
Ugye majd írsz a hullaváró topikodról, meg a neylonnáci hsz-eidről is? Ugye azt sem hagyod majd ki, hogy hányszor beszélgettél saját magaddal a nickcsordáddal? Szánalmas vagy.

Marylou 2008.01.18. 12:49:05

Elhatároztam, hogy a del gombhoz csak a legvégső esetben nyúlok. Ezeket is meghagyom, mert jól illusztrálják azt a légkört, ami a polidiliben körülvett.
Kedveseim... ezek a hozzászólások nem rám vetnek rossz fényt, hanem rátok.

Ez a bejegyzés a konstruktivitásról szerintem figyelemre méltó. Ehhez esetleg valamit?
Szerintem, ha kissé elgondolkodnál rajta, neked is lehetne ezzel kapcsolatban másokkal megosztásra érdemes, értelmes gondolatod...

Libertine 2008.01.18. 12:54:07

Talán ha érdemben reagáltál volna.
Elég röhejes, ha valaki 60 évesen megsértődik, kivonul egy fórumról. Arra hiába vársz, hogy valami indexes küldöttség majd megjelenik a házad előtt, és könyörögnek, hogy térj vissza :))

Marylou 2008.01.18. 13:08:49

Szerencséd, hogy ettől a kortól még messze vagyok, különben most nagyon megsértődnék. :)

Ha a bejegyzésben leírtakhoz nem tudsz hozzászólni, akkor kár itt időznöd.

Minden jót, kedves Libertine! :)

paradicsleves 2008.01.18. 13:54:33

ebben már fideszkritika is van, ha jól értem? a konstruktivitás hiányáról.
"Ez a szemlélet hiányzik ma tragikus mértékben, mindenhonnan, még a Fidesz berkeiből is."
ellenzék hogy legyen konstruktív?

bigzotya 2008.01.18. 14:31:44

Szia Marika!
Még mindíg nem tudtam eldönteni, miért is hoztad létre ezt a blogot. Önigazolásként, hogy te mindig igyekeztél mindenben megfelelő válaszokat adni a fórumon, vagy inkább az indexes, veled kapcsolatba került nickek személyiségének kielemezgetésére? Esetleg revansként azért, mert néhányszor beégettek? Nem tudom.... Minden esetre hoztál egy döntést: töröltetted a fő nickedet. Mindannyian kaptunk már kemény, vagy sértő szavakat, néha csordába szerveződött arctalan hozzászólóktól, fikáktól és sok hozzászólásos tapasztalt, dörzsölt rókáktól is.... Az, hogy te ezt nem tudtad elviselni, nem az Ő bajuk. A polidili ilyen, erről szól, igazán komolyan venni nem szabad....erre én is hamar rájöttem. Ne haragudj, de amit most csinálsz, az nekem zömében a szerzett "sebek" nyalogatásának tűnik. Lehet, hogy neked nem ez a célod vele, még is ilyen íze van.... Na mindegy, ha neked jó így..... Légy jó!

Marylou 2008.01.18. 14:52:15

Szia Zotya!
Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy egy kis távolságból összegezzem a polidilin töltött időszak tapasztalatait, levonjam a tanulságokat, megvonjam az egésznek a mérlegét, és elmondjam, hogy én közben hogy éltem meg egyes történéseket, és hogyan láttam néhány arcot.
Nem tudom, hogy mennyire tűnt fel neked, de a személyes sérelmeim már nemigen foglalkoztatnak. Túl vagyok már ezeken.
Egyébként a sértegetések miatt még nem hagytam volna ott a polidilit, hiszen ez ment 5 évig, azokat már megszoktam.
Azért hagytam ott, mert nem láttam már értelmét, hogy ott maradjak. Törölték a legfontosabb, és végre igazán konstruktív topikomat. Az volt a címe, hogy "Igenis van remény!", és éppen kiutat kerestem volna, reményeim szerint másokkal együtt a mai helyzetből. De erről is beszámolok majd részletesen. Fontos nekem ez az áttekintés, letisztázás, békés lezárás, amire ebben a blogban teszek kisérletet. Az elszakadást is segíti, mert hidd el, 5 év után nekem sem éppen könnyű ez a lépés. A barátaimmal is beszéltem erről, éppen tegnap, itt látható.
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=75250307&t=9023297
Üdvözlettel: Marylou
süti beállítások módosítása