HTML

Marylou esete a politikai fórumozással

5 éves szenvedélyes történet ért véget. Tapasztalatok a kezdetekről, a fórumozás szépségeiről és gyötrelmeiről, a netfüggésről, arcokról a neten és a valóságban.

Friss topikok

Elkövetett hibáim a szenvedélyes korszakomban

2008.01.18. 15:25 Marylou

Legfőbb hiba éppen a szenvedélyesség volt. Olyannyira fontos volt nekem minden, amihez hozzászóltam, olyannyira fontos volt minden hozzászólás, amit leírtam, és olyannyira fontos volt, hogy a sok más vélemény mellett az én véleményem is megjelenjen, hogy ebbéli igyekezetemben néha már túlzott jelentőséget tulajdonítottam minden eseménynek, ami a fórumon történik.

Hiba volt. Nem lett volna szabad annyira komolyan venni.

Ugyancsak hibának látom így utólag, hogy akármennyire is vigyáztam, néha csak bele tudtak rángatni egyes fórumtársak bizonyos vitákba, amelyekbe pedig eredetileg nem akartam volna belemenni. Más szóval a provokációk elől nem mindig tudtam kitérni. Talán már az utolsó, a tudatos fórumkorszakomban tudtam legjobban elkerülni az ilyen csapdákat, de még akkor sem mindig sikerült.

Időnként túlpörögtem. Nem mindig vettem észre, hogy mikor kell távozni egy-egy vitából. Ez is hiba volt. Sokszor sokkal hamarabb kellett volna, hidegebben, nagyobb józansággal. Több hozzászólást kellett volna válasz nélkül hagyni.

A szenvedélyes korszakom további hibája, hogy szétforgácsoltam az energiáimat. Túl sok témával foglalkoztam, ahelyett, hogy néhány igazán lényegesre koncentráltam volna.

Rengeteg apróbb hibát is felsorolhatnék még, de talán a fentiek a leglényegesebbek.

A több nick kezelésében sem voltam mindig topon… azt hiszem, hamarosan itt lesz az ideje, hogy erről is beszéljek... :)

Ha eszembe jut még lényeges hibám ebből a korszakból, akkor majd bővítem még ezt a bejegyzést.

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marylou.blog.hu/api/trackback/id/tr16302278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liberté, Egalité, Fraternité! 2008.01.18. 17:49:38

Érdekes lesz ezeket a szövegeket végigolvasni akkor is, ha Marylou manipuláltnak látszó ideológiájával nem értek egyet. De majd később.

danesdzsu2 2008.01.18. 21:49:07

Nagyon szomorú, hogy képtelen vagy szembenézni magaddal.

Részvétem.

tszor 2008.01.19. 17:58:39

Az indexfórumon csak egy valami segíthet, az fdisk. Utána szétzúzni és egy atomvillanás közepébe bevágni. Szélsőséges gyűlölködő neoliberális maffia.

valaki

Marylou 2008.01.19. 19:47:49

Válasz tszornak: sajnos vannak erre utaló jelek, szerintem is. Úgy gondolom, hogy sok fontos téma szóbakerül, és lehetne értelmes vitákat folytatni, ha többen lennének, akik gyűlölködés nélkül, tárgyilagosan tudnának szólni.

Marylou 2008.01.19. 19:49:49

Válasz danesdzsu2-nek:
Nekem úgy tűnik, hogy szembe tudok nézni magammal. Nem lehet, hogy esetleg te akarsz engem mindenáron olyannak látni, amilyen nem vagyok? :)

tszor 2008.01.19. 20:32:16

Nem lehet, a moderátori kör szélsőségesek csoportja. Engem 15000 - 15000 hozzászólással vezettek be a virtuális sírba (önként kértem a Törölt nické válás lehetőségét a Kéxakállútól). Azóta egyetlen nickkel se sikerült 100-150 hsz fölé kerülni (akkor se, ha a politikába be se tettem a lábamat ...), de van egy rakás 0 hozzászólásos nickem is, ami közvetlenül regisztráció után egyből halottan jött létre (értsd: mire letelt a 30 perc, most 60 perces hozzászólási puffer, már szürke volt a nick, letiltották ...).

Minden elismerésem, hogy ilyen sokáig kitartottál, én már évekkel ezelőtt kizárólagosan átköltöztem a - ahogy indexéknél becsmérlik - pógári sajkára.

Marylou 2008.01.19. 21:04:57

Ezek után nem csodálom, hogy lesujtó a véleményed.
Az új helyen jól érzed magad?

tszor 2008.01.19. 21:40:59

Utálom az egész politkát. Érdemi fórumozást már nem csinálok, belefáradtam. Végül is 10 és az tíz év.

Mi van most? 2008? No, 10 éve ilyestájtra csinált belőlem Szabados és SZDSZ-es grémiuma morgolódó, de a politikai iránt érdektelen korábbi SZDSZ-szimpatizánsból eltökélt MIÉP-est. Anélkül, hogy tudtam volna, mi is az, hogy MIÉP. Úgy, hogy Csurkáról meg csak annyit tudtam, hogy valami íróféle, meg hogy mennek darabjai a színházakban is. Politikáról lövésem volt. De hát ugye, olyan sokat mondták, hogy csúnya gonosz miépatanáciantiszemmitaestébé vagyok, hogy hát elfogadtam, már csak tudja kedves pártom, hogy mi vagyok, ők elvégre politikai szakemberek. Hát azzá lettem, ha egyszer ennyire akarták. Meggyőztek, elmondhatom, ebben sikeresek voltak :). Csak azon töprengek: vajon az én szavazatom is nem-é hiányzott 1998-ban a hatalmon maradásukhoz???

Szóval atomot a politikai elitnek, Orbán included, merthogy túl gyengekezű ember, túl jószívű, túlságosan emberi. Navracsis, a száraz stílusával ezért sokkal jobb, bár még nem az igazi választás. Egy érzelmek nélküli magyar (hú, ezt a szót a sok-sok letiltott nicken évek óta nem tudtam leírni a polidiliben már csak óvatosságból sem) érzelmű politikus kell ide, aki visszaszorítja a neoliberalizmust. De sokkal nehezebb dolga lesz, mint 1998-ban Orbánnak, mert már nincs ország, nincs nemzeti vagyon, nincs miből _befektetni_ és valós országépítő _reformokba_ kezdeni ...

tszor 2008.01.19. 21:50:22

Ja: egy dolog bíztató: az inda indexfórumos részét nagyon elkufircolták a fejvesztők. Erről a sok regisztrációnál meggyőződhettem. Félelmetes egy kaki, roskadozik az egész.

És gyanús, hogy nem véletlen a root tiltások topicjának olvashatatlanná válása sem: ne lássák, mennyi rengeteg letiltás történik azért, hogy sok új fórumos és indás regisztráció legyen (sok fórumzó nem is tudja, hogy ha mind a három fórumos nickje tiltás alá kerül, akkor tud új nicket fűzni az alá az inda alá, ehelyett fut új indás azonosítót nyitni). Szóval, gyanús, hogy itt valakik nagyon fut(ná)nak a pénzük után és ezért a befektetők vagy a Hatalom felé pörgős regisztrációt, sok új júzert "vetítenek".

Így szól az én kis összeesküvés elméletem ;O), de hát 2002-ben is csak én nyitottam topikot arról, hogy mi van, ha mégiscsak hazudnak a közvéleménykutatók, csak éppenséggel fordítva: direkt túlbecslik a jobboldali szavazókat, hogy elaltassák a jobboldalt illetve hogy motiválják a ballibereket.

(... s mert a moderákok nagyon tereltek erről az indás dologról, majd villámgyorsan el is tűnt a hozzászólás a nickkel együtt, mely ezt taglalta ... ... hümhüm ... ... én nem tudom ...)

Marylou 2008.01.20. 14:11:21

Szerintem a politikusoktól hiába várunk megoldást, amíg a magyar nép nem tér észre, addig nincs az a politikus, aki képes volna rendet rakni.
Érdekes a pályád... 10 év, te jó ég! Az én 5 évem is rengetegnek tűnik, nemhogy a duplája...

Igen, elképzelhető, hogy a sok új regisztráció jó valakiknek, csak az a kérdés, hogy nekünk, régi fórumozóknak jó-e? Nekem van néhány alacsony regszámú, kifogástalan, jó családból való nickem, amelyeket már rég nem használok, szívesen odaajándékozok neked belőle, nekem már úgysem kell. :)

tszor 2008.01.20. 17:46:23

Nagyon köszönöm a felajánlást, de most már nagyon tele lett a hócipőm a toloba-jurij párossal. A hétvégén mindkét politikai oldal lapját és fórumát kitöröltem a linktáramból + letiltottam a routeren is a címeiket. :D

tszor 2008.01.20. 19:03:07

Természetesen nem jó a fórum felhígulása, de már 5, meg 7 évvel ezelőtt is emiatt sírtak az emberek. De voltak, akik 98-ban a fórum széteséséről beszéltek. :) Szóval, minden relatív.

Lényeg a lényeg, a fórum nem meghatározó, nincs kihatása a társadalomra, politikára. Értelmetlen erőt fektetni bele, különösen a mai abszurdba fordult viszonyok között. Inkább visszatértem saját szakmai blogomat írogatni, + lassan család végre stb. Ettől függetlenül nem elvesztegett idő teljesen, mert jó lecke, hogy megtanulj borotvaélen táncolva fogalmazni, érvelj, avagy lecsapj kíméletlenül stb. Egy kis agytorna, ami máshol is jól hasznosulhat ám, mikor meg akarnak vezetni ... Már ha csak azt nézem, hogy ugyan nem tízujjal, de majdnem gépelek olyan gyorsan vakon, mint egy titkárnő ... :D

(Szóval én nem akarlak a politikai témával foglalkozó blog bezárása ösztönözni, de ... ... hacsak ez nem egy személyes kibeszélési terápia önmagad számára a folyamat lezárására ;))

Marylou 2008.01.20. 20:49:36

Jól sejted... ez pontosan egy személyes kibeszélési terápia önmagam számára a folyamat lezárására. :)

Afféle összefoglalás, összegzés, már egy kis távolságból. Leírom a fő folyamatokat, indítékaimat, és azt, hogy mit hogyan éltem át. A szubjektív portrékkal pedig valójában búcsút veszek azoktól a fórumtársaktól, akikkel volt egy közös fórumos történetünk egymással.

A blog már nem fog sokáig tartani, túl vagyok a felén, érzésem szerint. Mivelhogy a fórum-történetem leírásának is túl vagyok a felén.

Te befejezted? Ezt hogy élted át? Biztos voltak azért szép pillanatok a te fórum-történetedben is. Milyen változások történtek benned közben? Ha esetleg mondanál erről valamit, ami elmondható, érdeklődéssel venném.

Iszak Iszakievics Stajn 2008.01.20. 22:52:27

Talán túl komolyan veszitek az egészet.

Vagy én veszem túl komolytalanul! :)

tszor 2008.01.20. 23:00:42

A dolog értelmetlenségének felismerése nehézkes. Ha ez sikerül, akkor már sínen vagy a szabadulásban, már csak a net-/fórumfüggőséget kell leküzdeni.

Az sokkal nehezebb. Erre jó egy saját, nem politikai blog, ahol kiélheted online írásvágyadat (kb. pont annyi a hatásod, mint a fórumozással: zéró). Külső segítséget a moderátorok adnak (ha kéred, ha nem ;O) ), ahogy belédverik a permamens tiltásokkal: kívül tágasabb.

Marylou 2008.01.21. 11:30:37

IIS
Igazad van, én valóban nagyon komolyan vettem az egészet. Az első pillanattól az utolsóig.

Marylou 2008.01.21. 11:43:00

tszor
Igen, szerintem is ezen múlik. Többször is beláttam a dolog értelmetlenségét, de aztán mindig történt valami, ami miatt mégis folytattam. Hol egy fontos új téma, hol egy régi kedves ismerős újbóli felbukkanása, ilyenek... :)

Most jutottam el arra a pontra, hogy bármi történhet már a polidiliben, nem fogom folytatni. A búcsúzási kisérletekről, az újrakezdésekről még fogok szólni, mert talán ezzel segíthetek hasonló problémákkal küzdőknek.

És még valamit, kedves tszor... örülök, hogy itt tudok végre beszélni veled erről! Eddig nemigen találtam senkit, akivel erről a témáról komolyabban beszélni tudtam volna.

Seres Antal 2008.01.21. 12:11:30

A netfüggőségtől nem lehet ilyen egyszerűen megszabadulni.

tszor 2008.01.21. 22:34:34

Hát, nem egyszerű. :)

danesdzsu2 2008.01.22. 11:12:09

Ha őszintén szembenéznéd magaddal, nem írnál ilyeneket:
"Ugyancsak hibának látom így utólag, hogy akármennyire is vigyáztam, néha csak bele tudtak rángatni egyes fórumtársak bizonyos vitákba, amelyekbe pedig eredetileg nem akartam volna belemenni. Más szóval a provokációk elől nem mindig tudtam kitérni. Talán már az utolsó, a tudatos fórumkorszakomban tudtam legjobban elkerülni az ilyen csapdákat, de még akkor sem mindig sikerült."
Ez valójában annyit jelentett, hogy lenyomtad a szokásos mantrád, a kellemetlen kérdéseket figyelmen kivűl hagytad, aztán amikor jött egy kellemetlen _tény_, akkor sürgös vasalásba kezdtél.

Itt hiába kezdesz önigazolásba, nem lesz jobb semmi sem.

Nézz szembe a valódi hibáiddal, ez eddig olyan, mint egy ötvenes évekbeli pártgyűlési önkritika.
"Hibáztam elvtársak, hagytam, hogy megszédítsen a testvéreinken élősködő körmönfont kapitalisták ármánykodása, de ezentúl vasököllel fogok lesújtani a rendszer ellenségeire..." etc.

És erre nem a magamutogató módszer a legjobb.

Marylou 2008.01.22. 13:54:42

Köszönöm az értékes észrevételeket, sokat segítettél. :)

Marylou 2008.01.22. 14:27:40

Na jó, nem intézem el el gúnyos félmondattal...
Milyen szembenézést vársz ebben a blogban? Írhatnám azt is, hogy nagyon súlyos hibám, hogy nem tudom jól beosztani az időmet, és a munkáimat mindig az utolsó utáni pillanatban kezdem el, és meglehetős sietséggel szoktam befejezni. Írhatnám, mert igaz. Írhatnám, de ez nem tartozik a tárgyhoz. Itt nem az én általános hibáimról van szó, hanem a fórumozás közben elkövetett hibáimról. Azokat pedig szerintem elég jól összefoglaltam. :)
süti beállítások módosítása