HTML

Marylou esete a politikai fórumozással

5 éves szenvedélyes történet ért véget. Tapasztalatok a kezdetekről, a fórumozás szépségeiről és gyötrelmeiről, a netfüggésről, arcokról a neten és a valóságban.

Friss topikok

Érettebb, tudatos korszak: fontos témák, higgadtabb jelenlét

2008.01.22. 10:59 Marylou

A szenvedélyes kor után fokozatosan beköszöntött a tudatos korszakom. Rájöttem, hogy mi a fontos a számomra a fórumozásban, és azokra a tényezőkre koncentráltam.

Az volt a fontos, hogy olyan témákat tudja napirenden tartani, amelyeket valamilyen szempontból valóban fontosnak ítéltem. Hogy melyek voltak ezek a fontos témák, az az általam nyitott topikok címéből is sejthető.

A következő topikokat nyitottam a tudatos korszakomban:

Mi lesz veled, egészségügy?????????  marylou 2007.09.25  zsigeri 2007.12.02  1623
 
Polidilis fórumozók személyiségi jogai? marylou 2007.10.12  b.alacy 2007.12.24  2974
 
Utcai politizálás, hídfoglalás No.1.  marylou 2007.10.25  spmester 2007.10.25  26 
 
A jobboldali együttműködés esélyei   marylou 2007.10.29  damm 2007.11.05  252
 
Csak okosan! Kommunikáció-javaslat  marylou 2007.11.08  bloki 2007.11.14  228
 
Tőkés László, az európai politikus  marylou 2007.11.26  Amerigo612007.11.26  25 
 
Szerinted meddig maradnak? Tipp-topik  marylou 2007.12.03  bloki 2008.01.10  982
 
Igenis van remény!!!!!    marylou 2008.01.07  Hawkeye 2008.01.08  343 

Hogy az egészségügy miért fontos téma mostanában, az nem szorul magyarázatra. Az életünkről, és szeretteink életéről és egészségéről van szó.

Az "Utcai politizálás, hídfoglalás No.1." a taxisblokád évfordulójára született, persze azonnal törölték... :)

A pirossal színezett topikcímek azt jelzik, hogy a topik törlésre került.

A személyiségi jogokkal foglalkozó "Polidilis fórumozók személyiségi jogai?" topikot azért nyitottam, mert fel akartam hívni a figyelmet arra, hogy ha előfordulhat, hogy egy nick mögött álló embert bíróság elé akarnak állítani egyes hozzászólásai miatt, akkor ott a fórumozást, annak anonimitását súlyos veszély fenyegeti. Ez egy nagyon kényes téma, ezzel tisztában voltam. Kényes téma, mert felmerül, hogy hogyan derülhetnek ki egy nick mögött álló személy személyes adatai, és egyáltalán, milyen dolog az, hogy egyes fórumbeli viták a bíróságon folytatódjanak?

Örülök, hogy ezt a témát sikerült elég hangsúlyosan napirenden tartani. Nem kellemetlenségeket akartam okozni a fórum ügyeiért felelős személyeknek, hanem csak fel akartam hívni a figyelmet rá, hogy itt olyan dolgok fordultak elő, amelyek ártalmasak lehetnek.

Végül (nem biztos, hogy emiatt, de lehet, hogy ez is hozzájárult a dologhoz) született egy állásfoglalás, amely a Tace-pao-ban kihirdetésre is került, mi szerint azt a fórumozót, aki egyes fórum hozzászólásokra hivatkozva bíróságra rohangál, vagy akár csak ezzel fenyegetőzik, kizárják a fórumozásból. Ezt nagyon helyeslem.

A topikban szépen nyomonkövethetők a folyamatok, amelyek sajnos jellemzőek manapság… először is jónéhányan szét akarták offolni a topikot. Aztán jöttek a provokáló- és terelőművészek. Végül a moderátorok le akarták zárni a topikot, hogy erről tovább szó se essék. Aztán mégis kicsit engedték tovább, de nagyon megszűrték. Aztán megfenyegettek, hogy törlik a nickemet, ha nem hagyom azonnal abba ezt a témát. Mivel akkor még úgy éreztem, nem állok teljesen készen arra a lépésre, hogy otthagyjam a fórumot, egy időre illegalitásba vonultam. Szóval volt ott minden… nagyon tanulságos eset volt. :)

Közben végig figyeltem a reakciókat, a történéseket, és – bár bizonyos szenvedélyesség még itt is volt bennem, mert nagyon fontosnak tartottam a kérdést - ebben a témában már teljesen tudatosan vettem részt.

További nagyon fontos témának tartom a jobboldali együttműködést. Különösen a közéletben lenne ez nagyon fontos, de sajnos ott is nagyon sok gond van ezen a területen. S mivel a fórum sokszor valóban a közélet tükre, a fórumon is voltak ilyen irányú kisérleteim, megfigyeléseim, amelyek siralmas eredménnyel jártak. A jobbosok többnyire mind magányos bozótharcosok az indexen. Nem nagyon tudnak együttműködni egymással… vagy csak nagyon szórványosan, esetlegesen.

Sokat gondolkodtam ezen, mit lehetne tenni a magyar közéletben annak érdekében, hogy a jobboldali gondolkodású, érzelmű emberek végre képesek legyenek nyitottak lenni egymás felé akkor is, ha nem pont ugyanúgy gondolkodnak minden kérdésről… van, aki radikálisabb, van, aki mérsékeltebb, attól még simán lehetne együttműködni egymással. A közös nagy célokban egyetértés van. Ezekre kéne figyelni elsősorban, és nem hallgatni a politikai ellenfelek oldaláról érkező megosztó hangokra, hanem menni a saját nagy céljaink felé, együtt. Nem olyan bonyolult ez… és azt látom, hogy mégse igazán megy úgy, ahogy kellene. Ha valakinek vannak erre jó ötletei, hogyan lehetne ezt elősegíteni, érdeklődéssel várom.

Végül nyitottam egy topikot arról, hogy "Igenis van remény!”. Szerintem a reménynél fontosabb téma manapság nincs. A topik mégis törlésre került, mintegy szimbolizálva azt, hogy a fórumon nincs remény. Számomra ez volt az az esemény, ami világosan mutatta, hogy itt az ideje, hogy távozzam a polidiliből. Ahol a reményről nem eshet szó, abban  a közegben nem akartam maradni, mi keresnivalóm lenne egy ilyen helyen a továbbiakban?

Erről még lesz néhány szó.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marylou.blog.hu/api/trackback/id/tr63306949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Libertine 2008.01.22. 12:10:27

Mérike, elmeállapotodat nézve sajnos szomorú hírt kell közölnöm: nincs remény.
(és ez nem mocskolódás, hanem TÉNY)

Marylou 2008.01.22. 13:25:34

Távdiagnózis helyett inkább menj vissza a kórterembe, mert nemsokára kezdődik a csendes pihenő. :D

Libertine 2008.01.22. 14:56:16

Mindig is tudtam, hogy te vagy a frappáns visszavágások nagymestere.

( :-DDD )
süti beállítások módosítása